torsdag, augusti 14, 2008

Så då var sommaren snart över

Jag tycker att det är skönt att det inte är så varmt längre. Man vet ju inte var man ska vara. Man vill ju vara med matte och husse, men de är ute i solen och påtar med sina blommor och i växthuset. Fast skuggan skulle vara så mycket härligare. Att de inte förstår det.

Vi var och tittade på lillhusses fotbollsmatch en dag, och solen sken. Då satte matte på mig något konstigt på nosen. Tänkte först skaka av mig det, men kom på att det inte alls var något dumt. Kan faktiskt rekommendera det. Kallas visst solglasögon. Och jag blev snygg i dem också. Kolla här


Jag har fått en ny kompis. En söt liten tjej eller hur?
Hon är visst något som kallas Irlänsk setter. Ärligt talat bryr jag mig inte om vad hon är, bara att hon är rolig att busa runt med. Hon är ju bara en valp och ibland kan hon bli lite för jobbig. Då försöker jag att hålla avståndet. Fast det är inte det lättaste. Hon är ju så snabb. Med hjälp av våra mattar så fick jag en liten vilopaus, när vi senast var ute på en promenad. Se så fint vi sitter tillsammans, men med en liten lucka imellan förstårs.
Tänk vad stor hon ser ut nu, fast hon inte är så gammal. Hm, kan det betyda att jag är en kortis? Vet inte vem av som har roligast. Kanske är det Nova. Hon älskar att flyga på mig och bita i mina öron och ben. Snäll som jag är låter jag henne hållas. Hon är ju bara en valp.


Kolla här. Här är det skönt att vara. Finns så mycket att nosa på. Många dofter av allt möjligt. Härligt

Efter att ha träffat Nova och varit ute och busat, så är det skönt att få hoppa upp i husses knä och bara slappa.
Matte funderar på om jag ska få börja någon hundkurs. Det är inte frågan om jag vill eller inte. Undrar hur hon skulle tycka det var om jag skulle släpa med henne till något mattekurs. Fast det kanske ändå inte är så dumt. Om inget annat finns det säkert många hundar där som man kan ha skoj med.
Till nästa gång .. vov vov

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan Charlie! Jädrar i min lilla låda va fint din matte gjort här. Det ser ju ut som ett gammaldags album. Jättefint. Och du ser då ut att ha det gott du :O)
Jag har badat en del i sommar, och jagat får och katter. Fåren låter väldigt kul, och jag jagar dom inte så fort, utan låter dom kumma undan. Hästarna får jag absolut inte jaga säger matte. Det kan gå illa. Jag gillar när barnen är hemma och har lov. Det är alltid nån som kelar och busar med mig då. Men nu börjar dom skolan. Det gör väl dina småhussar med, stackars dig. Vi får klara oss med våra gamla mattar :O) Vov vovv
Buzz